Op het moment dat wij met KernBouw in contact kwamen, zagen zij al de toegevoegde waarde in van dashboarding. KernBouw had zelf al enkele dashboards ontwikkeld, echter ontbrak de kennis en tijd om hier volledig op door te kunnen ontwikkelen.
Er bestonden dashboards voor dagelijks onderhoud waar op gestuurd werd, maar de inzichten in financiële data ontbraken nog.
“Met de sterke groei ambitie voor van KernBouw ontstond er een behoefte om beter inzicht te krijgen in de prestaties van de verschillende onderdelen van het bedrijf. Heel veel data werd reeds opgeslagen in ons ERP, maar goeie dashboards om deze data te interpreteren ontbraken daarbij.“
Maarten Smit - KernBouw
Het startpunt voor deze samenwerking was een revisie op de bestaande ‘dagelijks onderhoud’ dashboards, waar wij zowel de data hebben gestructureerd als een nieuw fris design hebben toegevoegd.
Uit tevredenheid vanuit KernBouw ontstond de vervolgopdracht om de data uit het financiële systeem te visualiseren in rapporten over de omzet, facturatie en prognose. Binnen deze rapporten ontstaan constant nieuwe wensen die wij in een fijne samenwerking blijven doorontwikkelen.
“De dashboards brengen ons veel direct inzicht in onze omzet, te factureren bedragen en prognose. We hoeven nu slechts de dashboards te openen en we zien hoe het ervoor staat. Dit was voorheen anders en kostte veel meer tijd.”
Maarten Smit - KernBouw
"Stuurboard BI pakt onze wensen altijd snel op en ze hebben ook altijd direct door welke kant het op moet: ze creëren iets waar we even op kunnen schieten. Dan gaat het nog een paar keer heen en weer en dan is het al snel in orde en kunnen we verder! We groeien snel en onze behoefte aan dashboards is voorlopig nog oneindig. Stuurboard BI is flexibel en ondersteund ons goed bij het creëren en verbeteren van de verschillende dashboards. Hiermee dragen ze indirect bij aan de groei van KernBouw."
Maarten Smit - KernBouw
Het organisatie en adviesbureau LinQue Consult was op zoek naar een koppeling tussen een systeem om uren te registreren, een overzicht van alle projecten die consultants uitvoeren bij klanten en de uitputting van de uren per project. De uren werden niet in een centraal systeem bijgehouden en er waren geen koppelingen tussen de bestaande financiële systemen, waardoor inzicht krijgen in de status van de projecten inefficiënt was.
"Er waren wel overzichten in Excel, maar dat kostte meer tijd dan nodig. Het was voor de backoffice altijd een hele klus om aan het einde van een schooljaar de projectadministratie op orde en sluitend te krijgen".
Dorien Sluijter - LinQue Consult
Om dit probleem op te lossen zijn LinQue Consult en Stuurboard BI bij elkaar gekomen om de wensen in kaart te brengen. De centrale vraag was: welke systemen zijn er, aan welke informatie is behoefte en hoe bouwen we een systeem waar consultants eenvoudig (en met weinig tijd) hun uren kunnen invullen?
Vanuit deze vragen is een inventarisatie gemaakt en gezocht naar een systeem om dit te realiseren. Er is een urenschrijfsysteem geïmplementeerd en is deze samengebracht met de verschillende systemen zoals Twinfield en bestaande Excel-bestanden.
Het resultaat: een dashboard, op maat en persoonlijk, gekoppeld aan een urenschrijfsysteem. Door de ontwikkeling van het dashboard heeft LinQue Consult een overzicht voor alle consultants van alle lopende projecten. Hiermee kan iedere consultant alle gewenste informatie van elk project bekijken, op elk gewenst moment en is het ook mogelijk om projecten waarin wordt samengewerkt in beeld te brengen.
Tijdens de oplevering van het dashboard heeft Stuurboard BI op locatie in een teamsessie een gebruikersuitleg gegeven waar direct ruimte voor vragen was. Deze oplevering heeft gezorgd voor draagvlak binnen het team, waarna direct aan de slag kon worden gegaan met het gebruik van het dashboard en het urenschrijfsysteem.
"Stuurboard BI heeft een persoonlijke benadering en is erg klantgericht. Onze wensen zijn omgezet in een systeem dat past bij LinQue Consult. Als wij vragen hebben komt er altijd snel reactie en Stuurboard BI is erg betrokken. Het is fijn dat wij samen kunnen zoeken naar oplossingen voor problemen die zicht voortdoen en de prijs-kwaliteit is in een juiste verhouding".
Dorien Sluijter - LinQue Consult
Happynizr is een forms, survey en feedback platform. Voor gebruikers is mogelijk om snel en eenvoudig digitale formulieren op te stellen van elk formaat en zelf te versturen via meerdere digitale kanalen. Het platform verzameld een hoop data die de gebruikers natuurlijk graag optimaal benut. De software, van eigenaar Etienne Jager, verzameld een hoop data die de klant natuurlijk graag optimaal benut.
Happynizr heeft de stap tussen zijn software en Power BI al grotendeels zelf kunnen zetten op basis van een goede dosis interne kennis. Echter merkte Team Happynizr gaandeweg dat de tijdsinvestering in het ontwikkelen hiervan steeds groter werd.
Om deze reden is oprichter en eigenaar Etienne via zijn netwerk terecht gekomen bij Stuurboard BI als ondersteunende partij.
"Happynizr had, ondanks dat we zeker geen Power BI-beginners zijn en techniek begrijpen, te weinig kennis van DAX-codering en de extra toepassingsmogelijkheden van Power BI. Er was behoefte aan een flexibele samenwerkingspartner die ad-hoc en structureel kan helpen die bereid is kennis en kunde te delen."
Etienne Jager - Happynizr
Samen met Stuurboard BI werkt Happynizr doorlopend aan de standaardisatie en optimalisatie van zijn bestaande dashboards en processen. De data die wordt verzameld moet zo eenvoudig mogelijk in Power BI terecht komen, waar de standaardisatie van bestaande processen een belangrijke rol speelt.
Happynizr en Stuurboard BI werken samen aan:
"Met de hulp van Stuurboard BI creëren wij meer inzicht op een efficiënte, effectieve, snelle en minder foutgevoelige manier. De klanten van Happynizr zijn altijd enthousiast over de dashboards en de flexibiliteit van aanpassingen hierbinnen!"
Etienne Jager - Happynizr